|

Szkolna wyprawka, czyli koszyk według rodzica, nauczyciela i ucznia

Choć dzieci cieszą się jeszcze wakacjami, to dla rodziców już wybija pierwszy dzwonek, który zwiastuje nie tyle początek nauki, co perspektywę dużych zakupów. Szkolna wyprawka oznacza zwykle spory wydatek: jak wynika z badania SW Research dla Tesco, dla większości rodziców to około 300-500 zł dodatkowego obciążenia na jedno dziecko oraz czas spędzony na poszukiwaniu artykułów, które zaspokoiłyby oczekiwania zarówno nauczycieli, dzieci jak i rodziców. Tesco Polska sprawdziło, jak każda z tych grup skompletowałaby swój szkolny koszyk zakupowy.

Dla większości rodziców skompletowanie szkolnego zestawu, szczególnie dla więcej niż jednego dziecka, to naprawdę duży wydatek. Tesco Polska zapytało w badaniu rodziców dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej i gimnazjum, ile zamierzają w tym roku wydać na wyprawkę. Jak się okazuje, największa grupa – 36,4% – deklaruje, że wyda 300-500 zł na jedno dziecko. Co piąty ankietowany planuje wydać 500-700 zł (22,3%) lub 200-300 zł (21,4% badanych). Mniej niż 200 zł na szkolną wyprawkę na jedno dziecko wydaje niecałe 8% respondentów.

Rodzic: poszukiwanie jakości w dobrej cenie

Prawie połowa badanych (49,3%) ma zamiar w tym roku przeznaczyć na artykuły szkolne tyle samo pieniędzy co rok temu, natomiast aż 34,4% planuje zwiększyć wydatki na wyprawkę w porównaniu do ubiegłego roku. Tylko 9,3% chce natomiast wydać mniej. Jak wynika z  badania, największym obciążeniem dla domowego budżetu jest zakup plecaka (43,2%), na kolejnych miejscach są artykuły plastyczne (19,3%) oraz zeszyty i bruliony (16,6%). Rodzice deklarują, że przy wyborze konkretnych produktów kierują się przede wszystkim ich jakością (45,2%). Duża grupa rodziców (20,3%) zwraca jednak uwagę na cenę, co nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę koszt całej wyprawki.

Nauczyciel: trwałość i komfort

Tymczasem nauczyciele zauważają, że podczas szkolnych zakupów cena lub opinia dziecka wygrywa bitwę z jakością. – Często podczas kompletowania wyprawki dla ucznia (zwłaszcza jeśli zainteresowany bierze w tym udział) jakość przegrywa z wyglądem opakowań, aktualną modą na motywy z dziecięcych bajek, ewentualnymi promocjami. Natomiast z punktu widzenia nauczyciela produkty powinny być dobrej jakości, która gwarantuje ich trwałość i komfort użytkowania – mówi Katarzyna Karpińska, nauczycielka w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 342 w Warszawie.  

Według niej podstawą dobrej wyprawki jest dobrze wyposażony piórnik, najlepiej z dużą ilością przegródek umożliwiających utrzymanie porządku. Na „top liście” powinny znaleźć się: nożyczki, klej, blok rysunkowy, papier kolorowy, farby plakatowe z kompletem pędzelków i naczynkiem na wodę, plastelina, co najmniej dwa ołówki, długopis ze zmazywaczem, gumka, temperówka, komplet kredek i linijka.

Uczeń: gra o trendy

Natomiast w przypadku najbardziej zainteresowanych tematem, czyli uczniów, przez cały rok szkolny trwa rywalizacja o najlepszy wygląd zeszytów, plecaków i piórników. Młodsi chętnie wybierają przybory szkolne z bohaterami ulubionych bajek. Według Tesco, tegorocznymi hitami będą tornistry, zestawy śniadaniowe czy przybory szkolne z bohaterami Krainy Lodu, Gwiezdnych Wojen, Angry Birds i z Minionkami. Uczniów interesuje również dobre wyposażenie piórnika, dlatego chętnie będą sięgać po modne ścieralne długopisy, kolorowe gumki do mazania, zestawy flamastrów i kredek. Sportowców z pewnością zainteresują akcesoria  do piłki nożnej z wizerunkami reprezentacji Polski, piłki do koszykówki i siatkówki. Nieco starsi uczniowie z pewnością wyruszą z rodzicami  do działu z laptopami, tabletami i telefonami komórkowymi.

Wszystko w jednym miejscu

Aby zakupy wyprawki szkolnej nie zabrały zbyt wiele czasu i były jak najatrakcyjniejsze cenowo, warto przygotować listę niezbędnych artykułów i skorzystać z najświeższych promocji. Przykładowo, w tym roku Tesco otworzyło sezon szkolny już pod koniec lipca, dając tym samym rodzicom i uczniom wiele czasu do namysłu. Chcąc spełnić oczekiwania zarówno dzieci, rodziców, jak i nauczycieli, firma przygotowała szeroką ofertę dobrych jakościowo produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Znajdziemy tu zarówno plecaki i akcesoria z modnymi wzorami, jak i szeroką ofertę zeszytów, bloków rysunkowych, kredek, pisaków i innych niezbędnych produktów.

 

 

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Tesco Polska, w dniach 13-14 lipca 2016 r. metodą indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych online (CAWI) na ogólnopolskiej próbie 602 rodziców dzieci, które od września będą uczęszczać do szkoły podstawowej lub gimnazjum.

Możesz również polubić