|

Tesco Polska w gronie laureatów IX zestawienia Listków CSR POLITYKI

Tesco Polska po raz siódmy zostało wyróżnione w zestawieniu Listków CSR POLITYKI. Jak co roku tygodnik wytypował najbardziej odpowiedzialne i zaangażowane społecznie firmy. Tesco Polska zostało uhonorowane Białym Listkiem CSR i otrzymało specjalną nagrodę za działania wspierające Cele Zrównoważonego Rozwoju.

Tygodnik POLITYKA wspólnie z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz dziewiąty zaprosiły największe przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce do wypełnienia ankiety. Tegoroczną aplikację wypełniło 96 firm, z czego 68 nagrodzonych zostało Listkami CSR POLITYKI. Organizatorzy oceniali działania przedsiębiorstw związane z obszarami takimi, jak ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. Tesco już po raz siódmy zostało nagrodzone Listkiem CSR.

Każdego roku ankiecie towarzyszy również dodatkowo przegląd inicjatyw wspierających realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). W tej edycji skupiono się na działaniach firm związanych z celem 13 - ochroną środowiska naturalnego i klimatu. Spośród 80 praktyk nadesłanych w ramach przeglądu, specjalne wyróżnienia przyznano 16 z nich. Tesco znalazło się w gronie laureatów i zostało nagrodzone za realizację projektów zmniejszających negatywny wpływ plastikowych opakowań na środowisko naturalne.

Cieszymy się, że podejmowane przez nas kroki w kierunku zmniejszania negatywnego wpływu plastiku na środowisko zostały dostrzeżone. W 2019 roku zobowiązaliśmy się do zmiany opakowań produktów marki własnej. Dążymy do tego, by wszystkie nadawały się do recyklingu lub ponownego użycia przed 2025 rokiem. Do końca 2020 roku z opakowań produktów Tesco zostaną wyeliminowane materiały nienadające się do recyklingu. Część naszych artykułów już teraz ma zmienione opakowania, a w pozostałych przypadkach trwają czynności związane ze zmianą procesów produkcyjnych – komentuje Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco.

W 2019 roku firma wycofała także jednorazowe, plastikowe kubki, talerze i sztućce ze swoich restauracji Bistro, zastępując je naczyniami wielokrotnego użytku oraz wprowadziła w zakupach internetowych torby papierowe w miejsce plastikowych.

Więcej na ten temat można znaleźć TUTAJ.

 

 

Możesz również polubić