|

Tesco Polska wyróżnione w XIV Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Już po raz kolejny działania Tesco z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu zostały wyróżnione w corocznym Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Tesco zajęło 7 miejsce w klasyfikacji generalnej, będąc tym samym jedyną siecią handlową w pierwszej dziesiątce firm wyróżnionych w  rankingu.

Wyniki XIV Rankingu Odpowiedzialnych Firm ogłoszone zostały 4 czerwca. W czternastej edycji rankingu udział wzięły 74 firmy, spośród których 68 zaklasyfikowało się do głównego zestawienia.

Mimo specyficznych warunków związanych z pandemią Covid-19, tegoroczna edycja zgromadziła duże grono uczestników. Potwierdza to, że nawet w obecnej trudnej sytuacji, firmy działające w Polsce nie zapominają o swojej społecznej roli i nieustannie realizują własne działania w obszarze CSR.

Żyjemy dziś w czasach przełomu i jednocześnie wielkiej niepewności – komentuje prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego, współautor Rankingu – Nie wiemy, jak będzie wyglądał świat, gospodarka i społeczeństwo za kilka lat, a nawet za kilka miesięcy. Jedni czekają na cud, inni zatrzymali się w bezruchu, a tylko niektórzy właśnie teraz podejmują największe wyzwania, pamiętając o tym, że w czasach wielkiego kryzysu pojawiają się też największe szanse. Jednocześnie też widać niezwykłe ożywienie społeczne wśród ludzi biznesu, zarówno z tych małych, trochę większych lub z całkiem dużych firm. Pandemia wymusiła redefinicję roli biznesu w społeczeństwie.

Tesco od wielu lat skupia się na walce z marnowaniem żywności przekazując regularnie nadwyżki żywności ze sklepów potrzebującym. Firma kładzie też nacisk na promocję zdrowego stylu życia czy też wspieranie lokalnych społeczności oraz tworzy przyjazną kulturę pracy, wspierającą możliwości rozwoju i akceptującą różnorodność w miejscu pracy.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to jeden z najważniejszych priorytetów w działaniach Tesco. U podstaw realizowanej przez nas Strategii Pomocnych Gestów leży idea, że każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie. Motywuje to nas do codziennej pracy i podejmowania inicjatyw na rzecz klientów, lokalnych społeczności czy pracowników. Cieszymy się, że po raz kolejny zostaliśmy wyróżnieni w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Jest to dla nas nie tylko nobilitacja , ale także zachęta do rozwijania kolejnych działań z obszaru CSR – komentuje Daria Kulińska, dyrektor ds. komunikacji w Tesco.

Podczas pandemii Tesco podjęło też dodatkowe działania, m.in. przekazując Bankom Żywności i Caritas dodatkową darowiznę w postaci 20 ton żywności, które trafiły do osób najbardziej potrzebujących. Firma dołączyła także do  organizacji, które podpisały Europejską Deklarację Organizacji Filantropijnych w związku z epidemią COVID-19. Dołączenie do sygnatariuszy jest wyrazem solidarności w czasie pandemii oraz zapewnieniem wsparcia wobec partnerów społecznych i grantobiorców w niesieniu pomocy tym, których obecnie panujący kryzys dotyka najbardziej.

Ranking Odpowiedzialnych Firm publikowany jest od 2007 roku. Jest on jedynym podsumowaniem firm działających w Polsce, w którym oceniane są one pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR). Łącznie w Rankingu Odpowiedzialnych Firm wzięło już udział ponad 200 firm działających na polskim rynku.

Możesz również polubić