|

Tesco podsumowuje działania społeczne w 2020 roku

Tesco w Polsce dokonało wielu pozytywnych zmian wpływających na środowisko, edukację, lokalne społeczności i wiele innych elementów życia. W myśl zasady, że każdy, nawet najmniejszy pomocny gest ma wielkie znaczenie, firma nieustannie działała także w ubiegłym roku. Teraz przygotowała specjalne podsumowanie.

Tesco od 2017 roku realizuje Strategię Pomocnych Gestów, która wyznacza kierunek, w jakim firma podąża w obliczu społecznych i środowiskowych wyzwań, stając się w ten sposób motorem pozytywnej zmiany. W tegorocznym podsumowaniu zostały wyodrębnione cztery obszary, których dotyczyły podejmowane aktywności: produkty, ludzie, lokalne społeczności i specjalne działania obejmujące wsparcie w obliczu pandemii COVID-19.

Niemarnowanie i recykling

Tesco troszczy się o środowisko poprzez obniżanie poziomu generowanych odpadów i walkę z marnowaniem żywności. Od lutego 2019 roku firma, we współpracy z dostawcami, wyeliminowała w Polsce 113 ton najbardziej szkodliwego plastiku i wprowadziła wraz z marką odzieży F&F specjalny system recyklingu wieszaków, dzięki któremu do tej pory w Polsce odzyskano ponad 1,2 miliona wieszaków o łącznej wadze ponad 46 ton.

Dzięki autorskiemu programowi przekazywania żywności organizacjom charytatywnym, Tesco przekazało 2 328 ton produktów potrzebującym, a w ramach programu edukacyjnego „Od uprawy do potrawy” blisko 5,5 tysięcy dzieci wzięło udział w zajęciach, poznając tajniki niemarnowania.

Troska o pracowników i klientów

„Traktujmy innych tak, jak sami chcieliby być traktowani” – tą zasadą Tesco kieruje się w relacjach z zespołem, klientami i partnerami biznesowymi. Celem jest troska o komfort i bezpieczeństwo osób będących sercem firmy, dlatego w ubiegłym roku nie zabrakło działań skierowanych do pracowników i ich rodzin, np. poprzez program „Mądry start”, w ramach którego dzieci pracowników otrzymały stypendia edukacyjne. Tesco, wraz z Fundacją Tesco, przeprowadziło zbiórki żywności, z których zebrane produkty, poprzez współpracę z Bankami Żywności i Caritas Polska, trafiły do najbardziej potrzebujących.

W 2020 roku działania firmy rozszerzyły się także o zapobieganie skutkom pandemii COVID-19, która w znaczącym stopniu wpłynęła na sposób funkcjonowania wszystkich ludzi. W trosce o zdrowie pracowników oraz klientów w związku z trwającą epidemią Tesco zadbało także o najwyższe standardy bezpieczeństwa w sklepach. Firma wsparła dodatkowo zespół, zapewniając wsparcie materialne dla pracowników oraz uruchamiających specjalne programy, oferujące porady specjalistów z zakresu m.in. zdrowia i prawa.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w raporcie.

ZOBACZ RAPORT

Możesz również polubić