|

Ograniczanie marnowania w sklepach

Pracujemy nad zminimalizowaniem powstawania nadwyżek żywności w naszych centrach dystrybucji i w naszych sklepach, na przykład poprzez wyprzedawanie żywności przed upływem terminu jej przydatności do spożycia. Jeśli jednak żywności nie uda się sprzedać, oferujemy ją bankom żywności i organizacjom charytatywnym, które pomagają ludziom w potrzebie. Współpracujemy również z organizacjami charytatywnymi, które przekazują żywność, która nie jest przeznaczona do spożycia przez ludzi - np. do schronisk dla zwierząt.

Ciężko pracujemy nad zmniejszeniem ilości odpadów żywnościowych wszędzie tam, gdzie działamy. Prowadzimy program przekazywania nadwyżek żywności w Czechach, na Węgrzech, w Polsce i na Słowacji. Ponad 700 sklepów w całej Europie Środkowej jest obecnie częścią naszego programu, a od 2013 roku przekazaliśmy równowartość ponad 32,5 miliona posiłków do lokalnych banków żywności i organizacji charytatywnych. Naszym celem jest stworzenie możliwości odbierania nadwyżek żywności ze wszystkich sklepów w Europie Środkowej do 2020 roku.

Co może zrobić sklep, w którym produkty zbliżają się do daty przydatności? Najlepszym rozwiązaniem jest przecenianie tych właśnie produktów, by mocniej zainteresować klientów zakupem. Takie rozwiązanie oznacza, iż produkty, które mogłyby się zmarnować i zostać wyrzucone jeszcze w sklepie – trafiają do koszyków klientów, którzy zachęceni niższą ceną zrobią z nich dobry pożytek.

Półka z przecenami jest stałym elementem każdego ze sklepów Tesco. Co miesiąc prawie 2 tysiące ton żywności jest sprzedawane w obniżonej cenie, dzięki czemu nie ulega zmarnowaniu.